paradijselijk eiland - Reisverslag uit Morro de São Paulo, Brazilië van José Scholtes - WaarBenJij.nu paradijselijk eiland - Reisverslag uit Morro de São Paulo, Brazilië van José Scholtes - WaarBenJij.nu

paradijselijk eiland

Blijf op de hoogte en volg José

26 Juli 2016 | Brazilië, Morro de São Paulo

Maandag vertrokken we per taxi naar de haven, een ritje van 15 minuten. We vertrokken om 0815 uur, de catamaran vertrok om 0900 uur, ruim op tijd. We moesten wel nog even uitzoeken waar de tickets gekocht moesten worden, maar dat was in de buurt van de mercado modelo, daar waren we al eens geweest. De plek waar de tickets verkocht werden was snel gevonden.
Na een tocht van 2,5 uur kwamen we aan bij Morro de Sao Paulo, het eiland waar we 6 dagen gaan doorbrengen.
Bij aankomst stonden mannen met kruiwagens klaar om de bagage te vervoeren.
Ik had wel nog een voordeeltje, bij aankomst moet iedereen belasting betalen, voor het schoonhouden van de stranden.
Ik hoefde geen belasting te betalen, kinderen beneden de vijf jaar en mensen van 60 jaar en ouder betalen niet, toch weer 15 reals gespaard( € 3,75), ieder nadeel heeft zijn voordeel.
Het eiland is compleet autovrij, er rijdt alleen af en toe een politiejeep over het strand. Het vervoer doen ze met de kruiwagens, hier vervoeren ze ook alles mee, groenten, gasflessen, drank, biervaten. Er zijn geen wegen , alleen smalle paden die langs de kust lopen. Aan weerszijden van die paden liggen winkeltjes, eenvoudige barretjes, restaurantjes, er staan de fruitwagens waar je verse sapjes kunt laten maken.
Vandaag lekker maracuya sap gehad, heerlijk.
Voor die mannen met die kruiwagens heb ik wel bewondering, die vervoeren met gemak alles, bergje op en af, en dat op hun strandslippertjes.
Er zijn hier vier stranden, meteen na de haven ligt het eerste strand, ons hotel ligt aan praya segunda (2 de strand). Dit strand is niet druk maar wel gezellig, het derde en vierde strand zijn heel rustig. We zijn vanmorgen tot het vierde strand gewandeld, ca drie kwartier hier vandaan. Je kunt er over het pad heen of helemaal over het strand.
De temperatuur is prima, zo rond de 27/28 graden, s avonds blijft het ook heerlijk.
Andrea en ik drinken iedere avond een paar caipoerinha s, een heerlijke cocktail.
Een voordeel van de kust en het eiland is natuurlijk dat er veel verse vis is, lekker genieten ( voor mij dan, Andrea lust wel garnalen maar verder geen vis voor haar).
Het eiland is dus heerlijk rustig, we
zitten nu op ons balkon, het is kwart voor zes s avonds, tegen half zeven is het donker, een heel brazilie trouwens, die tijd is ook niet afhankelijk van seizoenen.
Wel heerlijk als je bedenkt dat het hier nu winter is, daar zou ik voor tekenen.

• 27 Juli 2016 - 00:18

Toos:

Hoi Jose en Andrea,

Wedden dat je het paspoort moest laten zien. dat geloofden ze toch niet?
    Heerlijk waar jullie nu zitten. Geen foto's?
    Hoe blauw is het water daar?
    Wat grappig dat het daar zo vroeg donker is en niet wisselt.

Nou geniet van de laatste -loodjes- ik bedoel dagen en ik verheug me op de verhalen.

lieve gr van Toos

• 27 Juli 2016 - 18:29

Ria:

Zo te horen, vertoeven jullie in een heerlijke omgeving

• 27 Juli 2016 - 18:30

Ria:

Geniet ervan!

• 28 Juli 2016 - 11:23

Jo:

Hoi Jose en Andrea,
    Nou zeg, dat eiland lijkt ons te gek, dat zou ons ook wel bevallen. Heerlijk relaxen, na de hectische en emotionele momenten, die jullie gehad hebben. Geniet er maar samen met volle teugen van en koester deze mooie momenten van een onvergetelijke reis.
    Groetjes,
    Jacqueline en Jo

• 29 Juli 2016 - 18:50

Stannie:

Dit zou me zeer zeker ook bevallen!!
    Geniet er van!!